Facebook: Pagini de brand in Romania - Raport 2014

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

 

 top 3 pagini facebook romania fani 2014

Intrucat mai sunt cateva zile pana cand 2014 se incheie, ne-am gandit ca este un moment prielnic sa vedem impreuna care au fost highlight-urile acestui an si, de asemenea, sa incercam sa anticipam cateva directii ce merita abordate in 2015.

 

Astfel, va propunem sa incepem astazi cu un infografic foarte interesant ce va prezinta:

  • Care sunt paginile de Facebook din Romania cu cei mai multi fani.
  • Top 5 industrii in functie de numarul total de fani.
  • Care sunt paginile de Facebook cu cel mai ridicat engagement rate.
  • Care au fost cele mai populare trei postari ale anului 2014.
  • Cum evolueaza de la luna la luna engagement rate-ul mediu al unei postari.
  • Cate evolueaza de la luna la luna numarul de postari facute de principalele branduri prezente pe Facebook.

Cele mai importante observatii ce se desprind din acest infografic sunt:

 

1. Brandurile din Romania continua sa investeasca in dezvoltarea unor comunitati pe Facebook.

Privind diversitatea de domenii din care fac parte cele 10 pagini cu cei mai multi fani, este evident ca, indiferent de industrie, Facebook-ul este considerat un canal de comunicare important in strategia de dezvoltare a brandurilor.

 

2. Facebook este un canal ce deschide o interactiune directa intre branduri (producatori de bunuri) si clientii lor.

Daca un retailer sau un magazin online dispune de o conexiune directa si continua cu clientii sai, acest lucru nu este valabil si pentru majoritatea brandurilor din FMCG.

Brandurile din Romania au inteles cat de importanta este o comunicare continua cu potentialii clienti. Acesta este motivul pentru care trei dintre cele 5 industrii cu cei mai multi fani sunt compuse din branduri ce nu beneficiaza de o alta interfata prin care sa interactioneze direct cu clientii lor (Food & Drinks - ex: Coca Cola, Belbita, Kandia ; IT&C - ex: Samsung sau Nokia ; Ingrijire personala - ex: Nivea, Gilette sau L'Oreal).

 

3. Utilizatorii romani sunt dispusi sa se ataseze si sa interactioneze intr-o masura mai mare cu brandurile preferate decat cu magazinele pe care le frecventeaza.

Analizand care sunt, luna de luna, paginile cu cel mai mare engagement rate putem observa ca, in 99% din cazuri, aceste pagini apartin unor branduri si nu unor magazine.

 

4. Exista o competitie foarte acerba in a fi si a ramane top-of-mind in mintea clientului.

Daca ne uitam care sunt, in fiecare luna, paginile cu cel mai ridicat engagement rate, putem vedea formandu-se adevarate "perechi" intre competitori ce incearca sa iasa in evidenta in randul publicului tinta:

  • Pe segmentul de whiskey: Jack Daniel si Chivas
  • Pe segmentul auto: Mercedes, Land Rover, Lexus
  • Pe segmentul bauturilor spirtoase (votca): Stalinskaia si Finlandia

Sfatul nostru: acceseaza aceste pagini si analizeaza care este strategia din spatele acestor rezultate foarte bune.

 

5. Un engagement rate mediu / postare variaza intre 0.12 si 0.25%

Desigur, foarte probabil exista diferente in functie de industrie insa, avand acest punct de plecare, vei putea sa vezi cum se raporteaza rezultatele paginii tale comparativ cu nivelul standard.

 

Instrumente utilizate:

1. Facebrands.ro - cel mai utilizat serviciu de monitorizare al paginilor de Facebook in Romania.

2. Socialbakers.com - un serviciu international ce pune la dispozitia oricarui doritor o multime de analize atat pentru Facebook cat si pentru alte trei retele: Youtube, Twitter si Google+

 

Utilizeaza codul de mai jos pentru a posta infograficul pe site-ul tau.

 

evolutie branduri pe facebook - raport 2014

 

Utilizeaza codul de mai jos pentru a posta infograficul pe site-ul tau.


Leave your comments

Post comment as a guest

0

People in this conversation

Load Previous Comments

Contacteaza-ne

Ne-am bucura sa ne cunoastem
  1. Nume(*)
    Va rugam introduceti numele.
  2. Prenume(*)
    Va rugam introduceti prenumele
  3. Email(*)
    Va rugam introduceti adresa de email
  4. Site-ul/Numele companiei tale(*)
    Va rugam introduceti site-ul/numele companiei
  5. Cu ce te putem ajuta?(*)
    Va rugam introduceti datele
  6. Mesaj:(*)
    Introduceti mesajul!