Client - Agentie de Marketing Online: cele 3 criterii definitorii ale unei relatii de succes - Infografic

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

 

client - agentie online - relatie de succes

Ti-ai lansat propria ta afacere si totul merge excelent. Numarul de clienti creste de la o luna la alta si ai ajuns in situatia in care timpul nu iti mai permite sa te ocupi de toate activitatile pe care le realizai pana acum.

sau

Ti-ai lansat propria afacere si ai obtinut deja primii clienti ce sunt foarte multumiti de produsele si serviciile tale. Insa numarul lor creste foarte putin de la o luna la alta.

sau

Ai o afacere stabila pe care vrei sa o duci la nivelul urmator.

 

In cazul in care te regasesti intr-unul din exemplele prezentate mai sus (sau intr-un altul asemanator), probabil ca deja te gandesti serios la cooptarea unei agentii de marketing online care sa te ajute sa iti dezvolti afacerea.

Pentru a te ajuta in luarea unei decizii, am creat infograficul de mai jos pentru a-ti prezenta cele 3 criterii vitale pentru o relatie de succes intre tine si agentia de marketing pe care o vei alege.

Apoi, la final, vei gasi explicatii detaliate pentru aceste criterii precum si alte informatii ce, speram noi, iti vor fi de un real ajutor. 

 

 

Infografic client - agentie online relatie de succes

 

1. Eficienta in comunicare & Transparenta

De cele mai multe ori, deficientele de comunicare, neincrederea si lipsa de transparenta din partea ambelor parti duc, in final, la rezultate nefavorabile si deci la incetarea relatiei.

De o comunicare eficienta si o transparenta maxima sunt responsabile, in egala masura, ambele parti implicate:

  • Agentia are nevoie sa inteleaga cel putin la fel de bine ca si tine atat business-ul cat si tipologiile de clienti carora te adresezi. Este deci vital sa te asiguri ca agentia are aceste informatii.
  • Cel putin la nivel general, agentia trebuie sa cunoasca planurile tale de dezvoltare pe termen lung.

Avand aceste informatii:

  • Agentia trebuie sa poata pune la punct nu doar un plan de promovare ci, mai mult, un plan de optimizare si de automatizare a business-ului tau, astfel incat acesta sa fie pregatit pentru o crestere sanatoasa.
  • Apoi, clientul trebuie sa primeasca, la intervale prestabilite, rapoarte detaliate despre activitatile intreprinse precum si statusul actual versus obiectivele stabilite.

 

2. Obiective masurabile, clar setate

De prea multe ori exista o neconcordanta intre obiectivele de business pe care tu le ai versus indicatorii pe care ii urmareste o agentie.

  • Pe tine te intereseaza noi clienti, cresterea bonului mediu, up-selling, cross-selling.
  • In schimb agentia urmareste impresii, click-uri, vizite, pozitie in cautarile Google etc.

Alege sa lucrezi cu o agentie care sa urmareasca obiectivele tale de business. Mare atentie insa: acea agentie nu isi va putea face treaba decat daca transparenta ta este maxima (vezi punctul 1).

PS: este important ca acele obiective sa fie corelate cu bugetul pe care il ai disponibil. Agentiile sunt bune insa nu pot face minuni :)

 

3. Expertiza

Este important ca, in momentul in care cauti agentia perfecta pentru tine, sa ai in vedere unde vrei sa ajungi. Agentia trebuie nu doar sa te poata duce acolo dar, mai departe, sa iti poata oferi, progresiv, servicii noi in functie de nevoile tale.

Aceasta proiectie in viitor este vitala intrucat, daca in acest moment ai nevoie doar de promovare, maine, cand baza ta de clienti se va dubla, necesarul de servicii va trebui sa se diversifice cu solutii la noile situatii aparute (ex: optimizare baze de date, automatizare comunicare, CRM etc).

Agentia aleasa trebuie sa aiba capacitatea de a a-ti oferi solutii viabile pentru aceste necesitati ale tale.

 

Care sunt cele 3 caracteristici esentiale pe care orice client ar trebui sa le aiba?

  1. Vizionar – tu esti cel ce a dezvoltat business-ul, tu iti cunosti cel mai bine clientii si tu cunosti directia in care vrei sa te indrepti pe termen mediu si lung. Aceasta viziune nu poate veni de la nicio agentie ci doar de la tine.
  2. Integrator – O viziune holistica asupra business-ului este importanta intrucat o agentie nu iti poate oferi doar instrumente de promovare ci, mai departe, te poate ajuta sa integrezi si sa automatizezi diversele segmente ale afacerii, fie ca vorbim de customer service, logistica, vanzari sau contabilitate.
  3. Know-How in marketing online, strategie, branding – A avea cunostinte in domeniu te va ajuta nu doar in controlul agentiei ci, mai departe, te va putea ajuta sa optimizezi bugetul si sa obtii ROI-ul maxim de pe urma acestuia.

 

Care sunt cele 3 caracteristici esentiale pe care orice agentie de marketing online ar trebui sa le aiba?

  1. Adaptabila la nou dar si la business-ul tau – Tehnologia si online-ul iti pot oferi optiuni infinite de optimizare a unei afaceri. Este important ca agentia cu care vei lucra sa se poata adapta la nevoile tale si sa iti propuna acele instrumente personalizate pe modelul tau de business.
  2. Proactiva – Primordial, rolul tau este acela de a avea grija de clientii tai. Rolul agentiei este de a fi la curent cu cele mai noi trenduri din industrie si din regiune. Agentia ar trebui sa iti prezinte aceste trenduri si, mai departe, sa iti propuna activitati derivate din acestea si personalizate pe nevoile tale.
  3. Deschisa – De la modelul de lucru si pana la raportarile periodice, agentia trebuie sa fie deschisa si sa iti prezinte modelele sale de lucru intrucat exista segmente precum SEO unde, activitati mai putin corecte pot crea mari probleme unei afaceri.

Ai avut experiente pozitive sau negative cu agentiile cu care ai lucrat? Nu ezita sa ne lasi mesajul tau.

 


Leave your comments

Post comment as a guest

0

People in this conversation

Load Previous Comments

Contacteaza-ne

Ne-am bucura sa ne cunoastem
  1. Nume(*)
    Va rugam introduceti numele.
  2. Prenume(*)
    Va rugam introduceti prenumele
  3. Email(*)
    Va rugam introduceti adresa de email
  4. Site-ul/Numele companiei tale(*)
    Va rugam introduceti site-ul/numele companiei
  5. Cu ce te putem ajuta?(*)
    Va rugam introduceti datele
  6. Mesaj:(*)
    Introduceti mesajul!