Optimizarea prezentei online: 34 instrumente folosite de Emag, F64, Elefant.ro si alte magazine online

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

Optimizarea prezentei internet - magazine online

Constructia unui site nu reprezinta decat primul pas in directia dezvoltarii unei afaceri online. Imediat ce primi vizitatori sosesc pe site-ul tau, este important sa intelegi cat mai bine cine sunt acestia, care sunt nevoile lor astfel incat, in final, ei sa aleaga sa cumpere de la tine, in detrimentul concurentei.

In acest sens, va propun astazi sa trecem in revista instrumentele si serviciile folosite de unele dintre cele mai importante magazine online pentru a-si dezvolta si optimiza business-ul.

Magazine online analizate: Emag.ro, Altex.ro, F64.ro, Elefant.ro, Okazii.ro, FashionDays.ro si Miniprix.ro 

 

1. Instrumente de analiza a activitatii utilizatorilor

 

Google Analytics - Folosit de toate site-urile analizate

Suita Google Analytics este cel mai important instrument de analiza a traficului, fiind folosit de milioane de afaceri de toate dimensiunile.

In varianta basic, Google Analytics iti prezinta o multime de informatii importante despre activititatile vizitatorilor site-ului tau, precum:

  • De unde vin acestia?
  • Care sunt paginile pe care le viziteaza?
  • Ce instrumente folosesc? (computer, mobil, tableta)

Totodata, vei putea crea obiective (Goal-uri) ce sunt importante pentru tine (ex: realizarea unei tranzactii, abonarea la newsletter, crearea unui cont etc) si vei putea sa urmaresti etapele parcurse de acei vizitatori ce au realizat actiunea urmarita.

Activand optiunea Enhanced E-commerce, vei putea beneficia de informatii suplimentare direct in Google Analytics precum: numar de tranzactii, cifra de afaceri, cele mai vandute produse etc

Pret: Gratuit

 

Google Tag Manager - folosit de toate site-urile analizate

Google Tag Manager este un instrument ce vine in completarea Google Analytics. Cele doua unelte sunt utilizate impreuna pentru a putea sa urmaresti anumite evenimente mai speciale precum:

  • Cate persoane s-au abonat la newsletter
  • Cate persoane au vizionat un videoclip prezent pe una din paginile site-ului tau
  • Cate persoane au vazut un anumit pop-up
  • etc

Pret: Gratuit

 

Inspectlet – folosit de Emag, FashionDays

Inspectlet ofera 3 servicii:

  • poti inregistra activitatile facute de vizitatorii site-ului si apoi vei putea viziona fiecare actiune intreprinsa de acestia – de la miscarea mouse-ului la scroll sau click-uri.
  • Heatmap-uri ce iti prezinta care sunt zonele unde utilizatorii dau click (butoane, texte, imagini)
  • Activitatile intreprinse de utilizatori pe pagina de creare cont. Metricii analizati includ timpul petrecut pentru fiecare casuta ce trebuie completata, gradul de ezitare in completare etc

Pret:

  • Gratuit pentru 100 de vizite inregistrate + HeatMap
  • Intre 39 si 299 $ / luna pentru activarea tuturor serviciilor precum si pentru un numar mai mare de vizite inregistrate

 

Clicktale – folosit de Miniprix.ro

Clicktale ofera o suita de servicii relativ similara cu Inspectlet:

  • Inregistrare activitati facute de vizitatorii site-ului.
  • Heatmap-uri.
  • Crearea de filtre avansate si vizualizarea fluxurilor de conversie pentru obiectivele pe care ti le setezi.

Pret: pentru a afla pretul este necesara contactarea Clicktale

 

CrazyEgg – folosit de Okazii.ro, Miniprix.ro

CrazyEgg iti prezinta informatii utile despre activitatea vizitatorilor, sub forma a 5 tipuri de heatmaps, cele mai importante fiind:

  • Heatmap standard – pentru a vedea unde dau click vizitatorii site-ului tau
  • Scrollmap – pentru a vedea in ce masura utilizatorii folosesc scroll-ul pentru a vedea o pagina in intregine
  • Confetti Map – utilizata pentru a vedea exact locul in care utilizatorul a dat click precum si informatii despre acestia (de unde vin, ce browser folosesc etc)

Pret: Incepand cu 9$ / luna

 

Chartbeat – folosit de Emag, Altex

Chartbeat este un instrument de analiza in real-time a traficului de pe site. Este gandit sa iti ofere instrumentele necesare pentru a lua decizii rapide menite sa canalizeze utilizatorii prezenti pe site in directia dorita de tine.

Pret: Incepand cu 9.95$ / luna

 

KISSmetrics – folosit de Altex

Motto-ul KISSmetrics este: „Google iti spune ce fac utilizatorii pe site. Noi iti spunem cine sunt acesti utilizatori”.

Scopul KISSmetrics este acela de a conecta datele de trafic cu informatiile pe care le ai despre clienti astfel incat, in final, sa poti dezvolta o strategie personalizata in functie de fiecare categorie de clienti in parte.

Pret: Incepand cu 179$ / luna

 

2. Instrumente de optimizare site, A/B testing & optimizare rate de conversii

 

Pingdom – folosit de Emag

Pingdom monitorizeaza in timp real performantele site-ului pentru a preveni caderi ale acestuia. Este foarte posibil ca Pingdom sa reprezinte un instrument crucial pentru Emag in timpul perioadelor foarte aglomerate precum Black Friday sau perioada Craciunului.

Pret: incepand cu 13.7$ / luna

 

Optimizely – folosit de Elefant.ro

Optimizely este unul dintre cele mai folosite instrumente de analiza si A/B Testing in vederea cresterii ratelor de conversie. Prin intermediul soft-ului poti sa organizezi nenumarate teste astfel incat sa te asiguri ca site-ul este complet optimizat pentru transformarea vizitatorilor in clienti.

Optimizely te ajuta sa testezi o multime de variabile precum texte, imagini, butoane sau culori.

Pret:

  • Gratuit – cu optiuni limitate
  • Pentru varianta completa este necesara contactarea Optimizely

 

Marketizator – folosit de F64

Serviciile Marketizator se concentreaza pe 3 segmente:

  • Personalizare: posibilitatea de a adresa mesaje personalizate in functie de tipul vizitatorului
  • A/B testing: posibilitatea de a testa variabile precum texte, imagini sau butoane si a alege variantele optime din punct de vedere al rezultatelor
  • Sondaje: posibilitatea de a crea sondaje si a le afisa personalizat, in functie de tipologiile de utilizatori pe care doresti sa le targetezi

Pret: incepand cu 74 Lei / luna

 

Pleisty – folosit de Elefant.ro

Niciun vizitator nu seamana 100% cu un altul. Pornind de la acest principiu, Pleisty analizeaza activitatile pe site ale fiecarui user, personalizand apoi experienta acestora cu scopul de a facilita realizarea tranzactiilor. Totodata, Pleisty este un excelent instrument pentru upselling sau cross-selling.

Pret: pentru a afla pretul este necesara contactarea Pleisty

 

Fact Finder – folosit de Elefant.ro

Fact Finder ofera o suita de servicii pentru site-uri de e-commerce menite sa creasca vanzarile si ratele de conversie ale site-urilor ce utilizeaza aceasta solutie.

Intre cele mai importante optiuni se numara:

  • Search Onsite
  • Structuri de navigare si filtrare flexibile
  • Solutii cross-selling si up-selling
  • Integrare canale de vanzare clasice si digitale

Pret: pentru a afla pretul este necesara contactarea Fact Finder

 

Gravity – folosit de Emag

Serviciile Gravity se concentreaza pe dezvoltarea unei experiente personalizate pentru fiecare utilizator in parte, cu scopul de a raspunde nevoilor acestora si, deci, de a creste vanzarile.

Optiunile Gravity includ:

  • Box-uri cu produse recomandate
  • Sistem de search inteligent
  • Landing Page-uri dinamice

Pret: pentru a afla pretul este necesara contactarea Gravity

 

3. Servicii de E-mail

 

Mailchimp - folosit de Emag

Cu o comunitate de peste 7 milioane de utilizatori ce trimit zi de zi peste 500 de milioane de mail-uri, Mailchimp este unul dintre cei mai mari jucatori.

Mailchimp te ajuta:

  • Sa pastrezi si sa updatezi baza de date cu clienti
  • Sa creezi si sa trimiti mail-uri catre intreaga baza sau doar catre segmente ale acesteia
  • Sa personalizezi si sa automatizezi mesajele de marketing in functie de tipologiile de clienti pe care le deservesti

Pret:

  • Gratuit: pentru baze mai mici de 2000 de utilizatori si mai putin de 12.000 de mail-uri trimise pe luna
  • Platit: pentru orice situatie ce depaseste plafonul minim amintit mai sus

 

Mandrill –FashionDays, Elefant.ro

Mandrill este un proiect Mailchimp focusat pe automatizarea comunicarii cu baza ta de date. Prin intermediul Mandrill poti trimite mail-uri automatizate precum:

  • Mesaje de bun venit
  • Mesaje rezultate in urma unor modificari de cont (ex: schimbarea parolei)
  • Mesaje de marketing si Newslettere

Pret:

  • Gratuit: pentru mai putin de 12.000 de mail-uri trimise pe luna
  • Platit: pentru orice situatie ce depaseste plafonul minim amintit mai sus

 

Padiact – folosit de Emag, F64, Okazii.ro

Padiact este un instrument ce se bazeaza pe o targetare eficienta si pe psihologia utilizatorului pentru a prezenta popup-uri de abonare la newsletter exact in acel moment in care userul este cel mai predispus in a completa aceste informatii.

Serviciile Padiact includ:

  • Setarea si optimizarea regulilor de targetare a utilizatorilor
  • A/B testing (design, mesaj, butoane) pentru optimizarea ratelor de conversie

Pret:

  • Gratuit: pentru pana la 50 de adrese colectate prin intermediul Padiact
  • Platit: pentru un volum mai ridicat

 

4. Servicii de Customer Service

 

Zendesk – folosit de FashionDays, Okazii.ro, Miniprix.ro

Zendesk este poate cel mai complet si complex instrument de customer service. Acesta include:

  • Sistem de ticket management
  • Live Chat
  • Suport telefonic integrat
  • Sistem de analiza si raportare

Pret: incepand cu 1$ / agent / luna

 

Zopim – folosit de F64 si LiveChat – folosit de Elefant.ro

Atat Zopim cat si LiveChat reprezinta solutii de chat online cu clientii prezenti pe site-ul tau.

Pret Zopim:

  • Gratuit: pentru un agent si chat intr-un sistem unul cate unul
  • Incepand 11.2 $ / luna pentru chat-uri nelimitate

Pret LiveChat:

  • Incepand cu 36 $ / luna

 

5. Instrumente utilizate pentru promovare:

 

Google Remarketing – folosit de toate site-urile analizate

Sistemul Google Remarketing este folosit pentru a targeta pe alte site-uri persoanele ce au vizitat la un moment dat site-ul tau.

Cele mai importante optiuni pentru un site de e-commerce sunt:

  • Remarketing standard – poti prezenta mesaje de promovare, pe site-urile din reteaua Google Display Network, catre persoanele ce ti-au vizitat in trecut site-ul
  • Remarketing dinamic – poti prezenta mesaje de promovare dinamice (ex: servicii sau produse vizualizate de acel utilizator in trecut) pe site-urile din reteaua Google Display Network

Google Remarketing este parte a serviciului de promovare Google Adwordss.

 

Google Conversion Tracking – folosit de toate site-urile analizate

Google Conversion Tracking este un instrument gratuit, parte a Google Adwords, ce te ajuta sa vizualizezi ce fac utilizatorii dupa ce dau click pe materialul tau publicitar (ex: vei putea vedea daca acestia au realizat vreo achizitie, daca te-au contactat folosind numarul de telefon din mesaj sau daca au downloadat aplicatia ta). Astfel vei putea vedea care cuvinte cheie sunt cele mai profitabile pentru tine.

Pret: Gratuit

 

Marketplace-uri de promovare:

Google DoubleClick, OpenX, SwitchAds, Pubmatic, Rubicon Project, Improve Digital, Adkontekst, Appnexus, AdRoll, Sociomantic, BurstMedia, Casale Media, AdFox, Lotame.

Reprezinta platforme ce faciliteaza promovarea mesajelor advertiserilor (site-urile de e-commerce) pe site-uri de continut (portaluri de stiri, bloguri etc).

 

Bonus 1: Cum poti analiza uneltele folosite de competitorii tai?

In varianta clasica, ar fi trebuit sa accesezi site-ul concurentei, sa vezi codul sursa si sa incerci sa iti dai seama care sunt acele instrumente de marketing online folosite.

Exista insa o varianta mult mai simpla. Tot ce trebuie sa faci este sa accesezi site-ul Builtwith.com, sa introduci site-urile concurentei si sa rulezi raportul. Builtwith iti va prezenta apoi o multime de informatii utile despre acestea.

 

Bonus 2: 

Pentru a te ajuta sa pastrezi aceste informatii, am creat un document PDF ce este mult mai usor de urmarit. 

Documentul il poti descarca de AICI: Instrumente de marketing online pentru e-commerce.pdf

 


Leave your comments

Post comment as a guest

0

People in this conversation

Load Previous Comments

Contacteaza-ne

Ne-am bucura sa ne cunoastem
  1. Nume(*)
    Va rugam introduceti numele.
  2. Prenume(*)
    Va rugam introduceti prenumele
  3. Email(*)
    Va rugam introduceti adresa de email
  4. Site-ul/Numele companiei tale(*)
    Va rugam introduceti site-ul/numele companiei
  5. Cu ce te putem ajuta?(*)
    Va rugam introduceti datele
  6. Mesaj:(*)
    Introduceti mesajul!