Invata sa folosesti Facebook de la aceste 7 pagini romanesti

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

pagina facebook F64

Conform Facebrands.ro, in Romania sunt active peste 27.000 de pagini Facebook. Aceasta “aglomeratie” de pagini determina o competitie foarte acerba pentru atentia celor 7.4 milioane de utilizatori romani.

Administrarea unei pagini de Facebook este foarte usoara si, de cele mai multe ori, se rezuma la realizarea unor postari periodice despre cele mai noi activitati ale business-ului.

Pentru a iesi, insa, in evidenta, este necesar un pic mai mult.

In acest articol iti prezentam 7 pagini de Facebook romanesti ce aduc un suflu nou acestui canal de comunicare si promovare. 

 

7 modele de urmat pentru paginile de Facebook romanesti

 

Decathlon – pagina speciala pentru fiecare magazin 

Dezideratul oricarei afaceri ar trebui sa dezvolte un traseu cat mai scurt, mai atractiv si cu cat mai putine bariere intre client si produsele sau serviciile oferite.

Decathlon a inteles importanta acestui aspect si a creat cate o pagina dedicata fiecarui magazin in parte. Din perspectiva relatiei cu clientii, aceasta mutare aduce o multime de beneficii:

  • Optimizare a targetarii potentialilor clienti – Ex: Pagina Decathlon Craiova are un areal foarte bine delimitat de potentiali clienti pe care trebuie sa isi propuna sa ii activeze.
  • Optimizare in dezvoltarea si promovarea activitatilor locale – Avand o singura pagina pentru toate magazinele, in momentul promovarii unei activitati locale, apare riscul de a transmite un mesaj total neinteresant pentru o buna parte a bazei de fani.

          (Intr-o buna masura poti elimina acest risc folosind optiunea de targetare in momentul in care faci o postare de interes local)

  • Crearea si dezvoltarea unei relatii intre client si magazinul de langa el – Poate cel mai important beneficiu, existenta unei pagini locale ajuta extrem de mult in tot ceea ce inseamna customer service.

          Un exemplu la indemana este acela ca, spre deosebire de administratorul paginii principale, administratorul paginii locale cunoaste mult mai bine activitatile magazinului si poate raspunde intr-un timp mai scurt oricarei solicitari a clientului.

 

Un pas natural pe care Decathlon il poate face mai departe este acela ca fiecare pagina locala de Facebook sa inceapa sa colecteze baze de date de email care sa poata fi folosite atat pentru campanii locale cat si nationale.

pagina facebook decathlon

 

Emagabonare newsletter

Pentru orice business, baza de email-uri este cel mai important activ. Sa ai mii sau zeci de mii de adrese de mail cu clienti actuali sau potentiali inseamna:

  • Un generator continuu de venituri cu costuri ce tind spre 0
  • Un punct de plecare in intelegerea foarte exacta a tipologiilor tale de clienti. Acest punct de plecare il poti folosi, apoi, in atragerea de noi clienti si deci in dezvoltarea afacerii.

Desigur, sunt o multime de campanii de abonare la newsletter ce circula pe Facebook. Emag insa merge mai departe din punct de vedere al premiilor. Xbox, iPhone, televizoare HD sunt doar cateva din acestea.

Premiile foarte importante ce sunt oferite aduc mai multe beneficii:

  • Grad ridicat de interes ce tine cont de mentalul colectiv al romanilor: Loteria Romana (6 / 49 vs 5 / 40) este cel mai bun exemplu in acest sens – romanii aleg sa „joace” acolo unde premiile sunt mai mari chiar in conditiile unor sanse mai mici, in detrimentul jocurilor cu premii mai mici dar unde sansele de castig sunt mai mari.
  • Din punct de vedere al brandului – premiile oferite, alaturi de serviciile de pe site, alaturi de rezolvarea problemelor in beneficiul clientului – toate reprezinta „caramizi” in constructia unui brand puternic ce loializeaza utilizatorii lasand concurentei foarte mici sanse de a „intoarce” din drum acesti clienti.

Rezultatele sunt pe masura: conform rapoartelor SocialBakers.com, newsletterele Emag s-au bucurat intotdeauna de o rata de engagement excelenta. 

newslettere emag

 

F64 – Nu o pagina dedicata unui magazin, o pagina dedicata unei pasiuni.

Pasiunea pentru fotografie reprezinta o stare de spirit, o conexiune cu mediul si cu lumea inconjuratoare. Pagina de Facebook F64 respecta acest principiu. Nu este o pagina „Despre Mine”, este o pagina „Despre Noi si pasiunile noastre”.

Astfel, aici vei gasi imagini facute de fotografi romani si popularizate de F64, vei gasi cursuri si informatii despre cum poti fi mai bun in acest domeniu, vei gasi fotografii inspirationale, emotionante sau pur si simplu amuzante.

Nu este o pagina dedicata unui magazin, este o pagina dedicata unei pasiuni. Avand acest mod de abordare, se creaza o relatie mult mai puternica si mai personala cu publicul tinta decat daca pagina ar transmite doar mesaje „tranzactionale” despre produse si promotii.

Este o abordare foarte buna ce poate fi folosita si in alte domenii precum gastronomia (ex: pagini de facebook ale unor restaurante), turism (ex: pagini de facebook ale unor pensiuni, hoteluri sau chiar statiuni turistice), lectura (ex: pagini de facebook ale unor librarii) si orice alt domeniu ce se adreseaza unor pasiuni.

pagina facebook f64

 

Makeupshop – Clientii nu sunt doar clienti. Sunt parteneri.

MakeUp-Shop.ro este un site ce s-a dezvoltat avand intotdeauna clientul pe primul plan. Si, intrucat aceasta dezvoltare a ajuns in punctul in care se impune deschiderea primului magazin fizic in Bucuresti, ce metoda mai buna de a face acest pas decat aceea de a intreba proprii clienti unde si-ar dori sa gaseasca aceasta locatie?

Este un excelent exemplu de bun simt in business ce creeaza o legatura si mai puternica intre brand si clientii acestuia.

pagina facebook makeup shop

BFashion Romania aplica un model similar, incercand sa afle care sunt preferintele clientilor in materie de moda, cu scopul de a-si adapta sortimentul in directia semnalata de acestia.

De la crearea unor retete pornind de la preferintele clientilor tai si pana la deschiderea unui magazin conform dorintelor acestora, incearca sa transformi relatia afacere – clienti intr-un parteneriat pe termen lung.

pagina facebook Bfashion

 

EvoMag – magazin online direct in Facebook

Am ales Evomag pentru a exemplifica o directie ce isi face simtita prezenta din ce in ce mai puternic: aducerea magazinului online pe Facebook, acolo unde sunt si utilizatorii.

pagina facebook evomag

 

SunPlaza – TripAdvisor reviews

Nu stiu exact ce influenta are pentru Sun Plaza crearea pe pagina sa de Facebook a unei sectiuni cu review-urile TripAdvisor insa, cu siguranta, este o directie ce merita abordata in special pentru business-urile ce se bazeaza intr-o anumita masura pe turisti.

Exemple de astfel de afaceri pot fi pensiuni, hoteluri, restaurante, pub-uri sau prestatori de servicii si entertainment.

pagina facebook sun plaza

Cunosti si alte exemple utile? Nu ezita sa ne lasi comentariile tale. 

PS: in cazul in care articolul ti se pare util, ne-am bucura sa il distribui mai departe catre prietenii tai ce administreaza pagini de Facebook.  

 


Leave your comments

Post comment as a guest

0

People in this conversation

Load Previous Comments

Contacteaza-ne

Ne-am bucura sa ne cunoastem
  1. Nume(*)
    Va rugam introduceti numele.
  2. Prenume(*)
    Va rugam introduceti prenumele
  3. Email(*)
    Va rugam introduceti adresa de email
  4. Site-ul/Numele companiei tale(*)
    Va rugam introduceti site-ul/numele companiei
  5. Cu ce te putem ajuta?(*)
    Va rugam introduceti datele
  6. Mesaj:(*)
    Introduceti mesajul!