Ghid complet de dezvoltare a unor campanii de marketing de succes

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

 

promotie

Fie ca te afli la inceput de drum sau ai deja o baza importanta de clienti, campaniile de marketing reprezinta unul dintre cele mai puternice instrumente de dezvoltare, de succesul acestora depinzand, in final, succesul afacerii.

In cazul in care conduci sau te ocupi de marketingul unui business, sunt 99.99% sanse ca, la un moment dat, sa fi dezvoltat o campanie de marketing pentru clientii tai. Dar cate din aceste campanii au urmarit un plan bine definit care sa te ajute sa iei deciziile optime?

Prin intermediul acestui articol ne propunem sa iti oferim un model in 4 pasi care sa te ajute sa maximizezi sansele ca activitatile de marketing pe care le dezvolti sa iti aduca rezultatele dorite.

 

BONUS: La finalul acestui articol vei gasi schita acestui proces, schita pe care te sfatuim sa o printezi si, cu ajutorul post-it-urilor, sa o folosesti pentru dezvoltarea fiecarei campanii de marketing pe care o vei realiza de acum inainte. 

 

Cum arata tabloul de comanda al campaniilor tale de marketing?

 

Capitolul 1: Stakeholderii principali (Tu, prin produsele / serviciile pe care vrei sa le promovezi si clientii)

 

Indiferent de tipul de business sau de domeniul de activitate, orice campanie de marketing ar trebui sa porneasca de la cele doua entitati primare: afacerea ta (prin intermediul produselor sau serviciilor pe care vrei sa le promovezi) si clientii tai.

In functie de situatia ta specifica, procesul de dezvoltare al campaniei de marketing poate sa porneasca fie cu sectiunea Clientilor (ex: in cazul in care vrei sa promovezi un nou produs / serviciu pe care tocmai il lansezi pe piata), fie cu sectiunea Produse / Servicii (ex: in cazul soldarilor sezoniere, cand ai o cantitate mare de produse pe care trebuie sa le vinzi in acest moment)

 

1. Produse / Servicii

Exista doua situatii principale:

  • Prima: in care tu esti cel ce alege produsele sau serviciile pe care vrei sa le promovezi - acest gen de produse si servicii se preteaza foarte mult unor campanii menite dezvoltarii afacerii si atragerii de noi clienti.
  • A doua: in care esti intr-o mai mica sau mai mare masura constrans in alegerea produselor sau serviciilor – situatie intalnita in cazul produselor si serviciilor cu sezonalitate, aflate la finalul ciclului (ex: imbracaminte, ochelari de soare, modele mai vechi de electronice) si care, din punctul de vedere al business-ului, se adreseaza in primul rand limitarii pierderilor si intr-o mai mica masura dezvoltarii si atragerii de noi clienti.

 

2. Clienti

Orice campanie de marketing este sortita esecului in cazul in care aceasta nu ia in considerare nevoile, asteptarile si aspiratiile clientilor carora li se adreseaza.

Cine sunt clientii? Ce nevoi au? Care este aspectul cel mai important pentru acestia? (ex: calitatea, pretul etc).

Incearca sa intelegi cat mai bine cine este clientul astfel incat, in pasul 2, sa poti dezvolta un concept si o mecanica foarte atractive pentru acesta.

Mai multe informatii despre cum poti crea o reprezentare fidela a clientului tau poti gasi aici

 

Capitolul 2: Concept

Etapa a doua este formata din trei elemente:

 

1. Obiectivele tale

A incepe o campanie de marketing fara sa iti setezi obiective pentru aceasta este ca si cum ai trage cu arcul, legat la ochi, in speranta ca vei atinge tinta.

Obiectivele pot fi foarte diferite si pot fi legate de castiguri financiare (ex: numar de clienti noi, cifra de afaceri realizata etc) sau nu (ex: numar de persoane ce au recomandat mai departe compania ta, numar de persoane ce au folosit noul serviciu de customer service pe care l-ai lansat etc).

Indiferent de tipul acestora, asigura-te ca macar o parte din obiective sunt masurabile 100% si, mai departe, au o influenta verificabila in business-ul tau (ex: 10.000 de fani noi pe Facebook este un obiectiv bine stabilit doar in cazul in care ai la dispozitie instrumentele necesare pentru a vedea influenta pozitiva a acestor fani asupra vanzarilor)

 

2. Beneficiile pentru clienti

Este vitala definirea beneficiilor de care se vor bucura persoanele ce participa la campania ta de marketing intrucat, in cazul in care acestea nu exista sau sunt foarte reduse raportat la efortul participarii, campania se va transforma intr-un esec.

 

3. Mecanica

Este cel de-al 3-lea element al sectiunii, ea luand in calcul si fiind rezultatul celor 4 elemente prezentate pana acum: clientii, produsele sau serviciile disponibile, obiectivele pe care ti le setezi si beneficiile pe care vrei sa le prezinti / oferi clientilor.

In momentul in care gandesti mecanica este vital sa dezvolti un raport echilibrat intre beneficiile percepute de clienti (atractivitatea ofertei) si „barierele” existente in calea participarii (ex: usurinta inscrierii in campanie, timpul necesar, pretul etc)

 

Capitolul 3: Suport

Etapa a 3-a este formata din doua segmente:

 

1. Parteneri:

De foarte multe ori, campania de marketing pe care o gandesti creste cifra de afaceri atat a ta cat si a furnizorilor tai (ex: un magazin online ce vinde electronice va creste cifra de afaceri si a furnizorilor ce livreaza produsele aflate la promotie).

Astfel, o idee buna este aceea de a aduce alaturi de tine orice partener ce poate beneficia de rezultatele campaniei, cu scopul de a imparti povara dezvoltarii acesteia. Aceasta povara imbraca multiple forme: de la cea financiara la cea logistica sau tehnica.

Totodata, include aici partenerii catre care vei externaliza anumite aspecte ale implementarii campaniei (ex: agentie de marketing, firma de printing ce va produce materialele de comunicare etc).

 

2. Canale de comunicare

Oricat de bun ar fi conceptul, o campanie de marketing este sortita esecului in cazul in care aceasta nu ajunge la o baza suficient de mare de potentiali clienti.

Este de datoria ta sa alegi cele mai eficiente canale prin care mesajul tau sa ajunga la acele persoane potential interesate de el.

 

Capitolul 4: Aspecte financiare

Detaliile financiare completeaza „tabloul de bord” al pregatirii unei campanii de marketing de succes.

 

1. Venituri

In stransa legatura cu segmentul de obiective, in acest capitol este important sa introduci beneficiile financiare pe care previzionezi sa le obtii in urma campaniei de marketing.

Incearca sa completezi aceasta sectiune chiar si in cazul in care campania de marketing nu are drept obiectiv principal realizarea unor vanzari (ex: utilizarea unui nou serviciu de customer service)

 

2. Costuri

Sectiunea de costuri inglobeaza efortul financiar pe care trebuie sa il faci pentru buna desfasurare a campaniei tale de marketing. Tipuri de costuri includ: costuri juridice, costuri cu productia materialelor de comunicare, costuri cu promovarea online etc

Desigur, scopul final este acela ca aceste costuri sa fie depasite de veniturile prognozate.

 

In final, te invitam sa descarci de AICI tabloul de bord si te incurajam sa il folosesti cu incredere pentru fiecare campanie de marketing pe care o organizezi de acum inainte. 

 


Leave your comments

Post comment as a guest

0

People in this conversation

Load Previous Comments

Contacteaza-ne

Ne-am bucura sa ne cunoastem
  1. Nume(*)
    Va rugam introduceti numele.
  2. Prenume(*)
    Va rugam introduceti prenumele
  3. Email(*)
    Va rugam introduceti adresa de email
  4. Site-ul/Numele companiei tale(*)
    Va rugam introduceti site-ul/numele companiei
  5. Cu ce te putem ajuta?(*)
    Va rugam introduceti datele
  6. Mesaj:(*)
    Introduceti mesajul!