Facebook Ads – 8 exemple eficiente de segmentare si targetare a potentialilor clienti

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

Cresterea exponentiala a bugetelor de marketing cheltuite de advertiseri prin intermediul Facebook Ads nu este o intamplare. Ani la rand, Facebook a dezvoltat o multime de filtre ce permit companiilor sa targeteze foarte eficient potentialii clienti.

In acest articol iti prezentam 8 segmentari foarte eficiente pentru industrii precum: turism, transporturi, retail, FMCG, HoReCa si multe altele. 

 

1. Cum targetezi potentiali clienti ce sunt in zona in care se gaseste magazinul / restaurantul tau?

 

Daca Google Adwords iti permite sa targetezi potentiali clienti in functie de locul in care acestia se afla (ex: persoane ce locuiesc in cartierul Baneasa), Facebook Ads te poate ajuta sa selectezi acele persoane ce lucreaza pentru companii al caror sediu se afla langa locatia ta.

 

Exemplu:

Sa spunem ca ai un restaurant in zona de nord a Bucurestiului si, pe o raza de 500 de metri, in jurul locatiei tale se regasesc sediile companiilor Oracle, Reiffeisen, Orange si HP.

Prin intermediul Facebook poti comunica mesajele tale unor persoane ce stii ca sunt zi de zi in proximitatea restaurantului tau. Persoane pe care, mai departe, trebuie sa te straduiesti sa ii transformi din eventuali vizitatori in clienti fideli.

segmentare facebook ads local

Industrii ce pot utiliza aceasta targetare: Retail, HoReCa, industria serviciilor (ex: sali de sport, saloane make-up / hair styling etc)

 

2. Cum targetezi potentiali clienti B2B?

 

Poti targeta clienti B2B fie selectand industriile in care acestia activeaza, fie, pentru targetare si mai specializata, alegand companiile tinta (sectiune Employers) si, apoi, oamenii de decizie din acestea (sectiunea Industries – Management sau sectiunea Job Titles).

segmentare facebook ads b2b poza 1

segmentare facebook ads b2b poza 2

 

3. Cum targetezi potentiali turisti / persoane aflate in tranzit (aeroporturi)?

 

Exista trei categorii principale de clienti aflati in tranzit:

 

Romani ce isi planifica urmatoarea vacanta.

Poti targeta acest segment selectand optiunile: Behaviors / Travel / Planning to travel / Intender - Any Destination. In acest moment segmentul este alcatuit din aproximativ 30.000 de romani din toata tara.

segmentare facebook ads turisti romani

Industrii ce pot utiliza aceasta targetare: intrucat data calatoriei si destinatia sunt incerte, industria ce poate targeta cel mai eficient acest segment este cea turistica (ex: agentii de turism, site-uri de vanzari bilete avion, site-uri de rezervari hoteluri etc)

 

Romani ce calatoresc des in scop de business.

Poti targeta acest segment selectand optiunile: Behaviors / Travel Business Travelers.

segmentare facebook ads calatori business

Industrii ce pot utiliza aceasta targetare: industria turistica (agentii de turism, site-uri vanzare bilete de avion etc), industria de retail (ex: magazinele aflate in incinta aeroportului pot trimite mesaje personalizate catre acest grup de oameni)

 

Turisti straini ce vin in Romania.

Desi mai dificil, poti totusi crea un segment al calatorilor straini ce sunt in acest moment in Romania.

Pasi de urmat:

- Selecteaza orasul in care in care se afla turistii (ex: Bucuresti)

- Selecteaza optiunea Life Events – Away from Hometown

- Selecteaza optiunea Behaviors – Currently traveling

- Selecteaza limbile vorbite de turisti (selectand engleza, germana, italiana etc vei elimina marea majoritate a persoanelor din Romania aflate in alt oras decat cel in care locuiesc)

segmentare facebook ads turisti straini

Industrii ce pot utiliza aceasta targetare: industria turistica (orice tip de destinatii ce ar putea fi interesante pentru acest segment: atractii turistice, muzee, evenimente etc) industria de transporturi (ex: servicii precum BlackCab sau Uber, ce pot organiza transporturi din oras catre aeroport), industria de HoReCa (in special baruri, restaurante, cluburi in care turistii ar putea sa vina sa se distreze).

 

4. Segmenteaza potentialii clienti in functie de evenimentele speciale din viata lor.

 

Persoane logodite de curand.

Reprezinta o tipologie de clienti importanta pentru orice companie ce activeaza in industria nuntilor (ex: inchiriere locatie, catering, servicii foto etc).

Segmentarea se face selectand optiunea Life Events – Newly Engaged (unde exista trei variante: 3 luni, 6 luni si 1 an).

segmentare facebook ads persoane logodite

 

Persoane ce sunt parinti

Facebook Ads ofera o segmentare foarte atenta a parintilor in functie de varsta aproximativa a copiilor: 0-3 ani; 4-12 ani; 13-15 ani si 16-19 ani.

Aceste intervale sunt foarte utile intrucat nevoile difera in functie de varsta copiilor.

Targetarea se face selectand optiunea Demographics – Parents.

segmentare facebook ads parinti

Industrii ce pot utiliza aceasta targetare: retail / FMCG – produse pentru copii, evenimente – ex: organizare zile de nastere pentru copii etc.

 

Persoane ale caror zi de nastere se apropie

Este unul dintre cele mai sigure filtre avand in vedere ca Facebook are aceasta informatie dintr-o sursa directa: marea majoritate a utilizatorilor avand completat corect campul cu data de nastere.

Targetarea se face selectand optiunea Life Events – Annyversary within 30 days.

segmentare facebook ads aniversari

Industrii ce pot utiliza aceasta targetare: retail, magazine specializate (in combinatie cu alte filtre ce segmenteaza interesele utilizatorului – ex: tehnologie, sport etc), locatii din domeniul HoReCa (cu scopul de a convinge aceste persoane sa isi serbeze ziua de nastere intr-o anumita locatie) etc.


Leave your comments

Post comment as a guest

0

People in this conversation

Load Previous Comments

Contacteaza-ne

Ne-am bucura sa ne cunoastem
  1. Nume(*)
    Va rugam introduceti numele.
  2. Prenume(*)
    Va rugam introduceti prenumele
  3. Email(*)
    Va rugam introduceti adresa de email
  4. Site-ul/Numele companiei tale(*)
    Va rugam introduceti site-ul/numele companiei
  5. Cu ce te putem ajuta?(*)
    Va rugam introduceti datele
  6. Mesaj:(*)
    Introduceti mesajul!