Inbound Marketing in cifre. Studiu de caz pe site-ul Smart IMM

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (3 Votes)

 

Foto Inbound Marketing

La nivel global, Inbound Marketing-ul este considerat un excelent drum ce aduce rezultate remarcabile pe toate palierele importante: de la brand awareness la cresterea numarului de lead-uri si a numarului de clienti.

Astfel, in mod natural, din ce in ce mai multe companii aleg acest drum, constiente fiind de faptul ca, in lipsa unui continut de calitate, le va fi mult mai greu sa creeze relatii cu potentialii clienti si sa genereze un impact important in cadrul pietelor in care activeaza.

Inca din momentul lansarii, strategia Smart IMM a fost una bazata pe conceptul de Inbound Marketing. Saptamana de saptamana am incercat sa va oferim o multime de informatii utile despre marketing online – de la social media la SEO, de la strategie la blogging. 

Dar strategia de Inbound Marketing este una eficienta?

Pentru a valida un raspuns, ne-am decis acum o luna sa testam impactul strategiei pe propria piele. Am decis sa nu mai scriem nici un articol timp de o luna de zile si apoi sa analizam rezultatele acestei (in)activitati.

Iata rezultate obtinute.

 

 

Rezultate si evolutie SEO

De ani de zile, Google duce o cruciada impotriva site-urilor ce se bazeaza pe greyhat sau blackhat SEO pentru a creste numarul de link-uri si a se pozitiona mai bine in cautari, sustinand in acelasi timp site-urile ce creaza constant continut de calitate, care este promovat mai departe datorita calitatii informatiei oferite.

Avand in vedere aceasta premisa, ne asteptam ca lipsa activitatii pe blog sa aiba un impact in cifrele din Webmaster Tools (impresii totale si click-uri catre site).

Totusi, nu credeam ca acest impact va fi atat de mare:

Ca model de analiza, am pornit de la cele 3 luni pentru care exista informatii in contul Google Webmaster Tools:

  • Luna 1: 20 ianuarie – 20 februarie
  • Luna 2: 20 februarie – 20 martie
  • Luna 3: 20 martie – 20 aprilie (luna in care am decis sa testam strategia de Inbound Marketing)

Date trafic Google Webmaster Tools Smart IMM

Evolutie Impresii: -20% in luna 3 vs luna 2 (practic o scadere de 80%, daca luam in considerare faptul ca, in luna precedenta, cresterea a fost de 60%)

Evolutie Click-uri: -36% in luna 3 vs luna 2 (de asemenea, o scadere de peste 75%, avand in vedere cresterea de 40% inregistrata in luna anterioara)

Daca scaderea numarului de impresii era oarecum asteptata, dramatica ni s-a parut scaderea numarului de click-uri. Practic, nu doar ca am pierdut ranking-ul pentru unele cautari ci, mai departe, Google ne-a pedepsit si prin retrogradarea pe pozitii mai slabe pentru principalele cuvinte cheie ce generau trafic pe site-ul Smart IMM.

 

Evolutie Trafic pe Site

Avand in vedere ca articolele noastre reprezinta cele mai vizitate pagini, lipsa activitatii a generat o scadere dramatica a traficului pe site: -80% vs perioada anterioara.

Evolutie trafic site smart imm

Practic, ne-am intors aproape de cifrele de trafic generate in momentul lansarii site-ului, cu 7 luni in urma...

 

Evolutie numar abonati Newsletter

Indiferent de tipul afacerii, B2B sau B2C, un vector important de crestere implica dezvoltarea unor canale de comunicare pe termen lung atat cu clientii actuali cat si cu cei potentiali. Abonarea la newsletter reprezinta un prim pas ce pune bazele unei comunicari personalizate cu persoanele interesate de produsele si serviciile pe care le oferi.

Inactivitatea din ultima luna cu siguranta ca s-a resimtit atat in asteptarile pe care abonatii nostri le au de la noi si, mai departe, s-au resimtit si in numarul mult mai mic de noi subscriberi la newsletter.

Practic, in perioada 20 martie – 20 aprilie, numarul persoanelor nou abonate a scazut cu 60% fata de perioada anterioara.

O persoana ce se aboneaza din proprie initiativa la newsletter (nu in urma unui concurs sau a unei campanii de marketing), are anumite asteptari pe care nu trebuie sa le dezamagesti. Deci, daca pornesti pe calea Inbound Marketing-ului in cadrul companiei in care activezi, ai grija sa nu te opresti din generarea de continut de buna calitate. Altfel, risti sa pierzi contactul tocmai cu acele persoane ce s-au aratat cele mai interesate de produsele / serviciile tale.

 

Social Media

Social media este cea de-a patra sectiune ce ar fi meritat sa fie adusa in discutie in cadrul unui astfel de experiment. Totusi, numarul mic de fani ai paginii Smart IMM ar fi facut o astfel de analiza foarte putin relevanta.

 

Concluzie:

A avea o strategie de Inbound Marketing bine pusa la punct va genera un impact pozitiv extrem de puternic pentru site-ul (si pentru brandul) tau. Totusi, daca pornesti pe acest drum, NU TE OPRI.

Nu doar ca rezultatele obtinute vor scadea foarte mult ci, mai departe, vei dezamagi exact acei clienti ce sunt cei mai apropiati de brandul tau.

PS: In cazul in care ai prieteni / cunostinte ce folosesc aceasta strategie si in cazul in care ti s-a parut interesant acest studiu de caz, nu ezita sa il share-uiesti :)

 

Credit foto: Moz.com


Leave your comments

Post comment as a guest

0

People in this conversation

Load Previous Comments

Contacteaza-ne

Ne-am bucura sa ne cunoastem
  1. Nume(*)
    Va rugam introduceti numele.
  2. Prenume(*)
    Va rugam introduceti prenumele
  3. Email(*)
    Va rugam introduceti adresa de email
  4. Site-ul/Numele companiei tale(*)
    Va rugam introduceti site-ul/numele companiei
  5. Cu ce te putem ajuta?(*)
    Va rugam introduceti datele
  6. Mesaj:(*)
    Introduceti mesajul!